Islamic calendar

Thursday, 9 March 2017

Long lost friend..

this will be a quick post.

it took so long loong for me to write again. i miss the time when i have plenty of time to write, and a plenty of idea to share. life is now getting more serious. I hate that. Eventhough I've already graduated, and now have my own small bussiness, I'm still struggling with my life, But today I'm feeling grafeful that God gives me a chance to write a little.

so yeah. when i was about 5 or 6 years old. My family has a restaurant somewhere here in the old town. It feels so at peace at that time. it was around 1999 or 2000. So, many people came over there to have a taste of our family's legendary Mee Jawa and Satay. We also opened at night.

I remember, there was a mother and a son that is same age as me. They always came to the restaurant and when he came, he used to play with me. The only thing that i remembered of him is that, His name is Kinkin. Cute right? I dont quite remember how he looks like but i have a vision that he looks like Liam Aiken who is an actor of Lemony Snicket movie. You know, the one who is so smart that he build a sail boat in the movie?

yeah, i've been wondering where is he now? Maybe he is not even Sarawakian or Malaysian. I really hope i can meet him in the future. Aaameen.


Thursday, 16 February 2017

❤ PIN TUDUNG MURAH ❤

Serendah 50 sen sebiji atau borong 100 pcs RM 40

🚫 Hanya sesuai untuk para wanita yang sering kehilangan pin tudung
🚫 Juga sesuai untuk mereka yang ingin berbisnes. Boleh borong pin tudung dari Ikadisik untuk diniagakan semula.

Kalau berminat boleh whatsapp ➡0109369091

Boleh juga tengok instagram @ikadisik
|--------------------------------------|
Syarat-syarat pembelian Pin Tudung borong dari Ikadisik

1. Boleh campur 5 design pin tudung untuk pembelian borong. (20 pcs per design. Random design)
2. Display box tidak disediakan. Kalau perlu boleh tambah RM 3.50/box
3. Pembayaran harus dilakukan 3 hari setelah pemesanan.
4. Pin tudung akan disiapkan dan dipos dalam masa 7 hari setelah pembayaran.

Terima kasih ☺





#babybrooch #kerongsangborong #pintudungborong


Sunday, 2 October 2016

Handmade Product

It's been a while. All praises to God. I'm recovered from the eye problem. And now I'm running a handmade-product bussiness and I'm so grateful for it..




Thursday, 21 April 2016

Mata Sakit

I have a health issue these days. I just got home after my graduation  a month ago, and done part-time job 3 days after it. But my eyes got really tired  after working for a week in the boutique. Maybe it was the air-cond that made my eyes so dry.

And, after a few days, I went to a new work place which is a boutique too. Well, my current job is not sales assistant for the boutique but since I have no task for the travel company yet, so i just placed at the boutique that is owned by my boss's wife. After 2 weeks there, my eyes got worsen, it starts to hurt when I look into the laptop and the phone so much. I  got really depressed because i have to rest my eyes, sometime, for a long hour after i got home from work. I just can't switch on the lamp in my room because the light hurts my eyes so much. So, I went to the government clinic two times, and the last time I got there, the doctor gave me an antibiotic for the so-called-sinus-problem.

And you know what, that night, my body feels like it wanted to explode. Unfortunately, my body is allergic to the antibiotic. So, my family sent me to the hospital at twelve at night and I got injected and has been added two bottles of sodium chloride into my blood. And now, I'm still at home. Just helping my family to run the kueh, mee jawa and satay bussiness as my eyes are not recovered yet.

I'm frustrated of what had happen to me. Astaghfirullah. but you know what. My friend said, it's okay Ika. Allah just wanna give a lil bit of time for you to chill after your graduation :)

Jazakillahukhair..

Really love the moment. I miss them both so much

Sunday, 17 January 2016

Rugi dalam berniaga

Bila tengah buat skripsi (tesis) ni, rasa berat sangat. Rasa stress pun ada, tapi tak la sangat. Sebab yang 'sangat' tu risau saja. Asyik risau je tak sempat nak siapkan skripsi untuk konvo bulan Mac ni.

Bila kita memilih untuk berjuang ni, umpama kita berniaga. Kita berniaga memanglah sebab kita nak untung. Namun, kita juga memilih untuk mengambil risiko. Risikonya adalah, bila kita berniaga, kita juga boleh rugi. Tapi kita tetap juga kena berniaga supaya kita dapat untung untuk menampung keperluan harian kita.

Macam tulah perjuangan. Kita memilih berjuang untuk hidup yang lebih baik, kita boleh untung (dapat apa yang kita nak) dan kita boleh juga rugi (menemui kegagalan). Jika ditakdirkan kita rugi, itu bukanlah petanda kita akan rugi selamanya. Kita kena terus berniaga lagi dengan cara yang lebih baik, dan belajar dari kesilapan. Dalam berjuang, kita kena anggap diri kita macam bussiness man. Kalau kita 'rugi' dan terus berhenti untuk 'berniaga', our life wouldn't get better. We have to take the risk again and again.

well actually, i wrote this to motivate myself :)


Saturday, 26 December 2015

Rasa yang sik best

Angin yang menerpa daun-daun nipah di sebelah rumahku membuat bunyi berlora mententeramkan hati aku yang bergelora pula. Aku pulang sekejap saja kali ni. Tak sampai dua minggu. Kali ni betul-betul rasa macam holiday. Walaupumun aku pulang kali ni bukan atas sebab holiday pun sebenarnya. Aku buat research untuk thesis aku. Mungkin sebab cuti kali ni aku tak kerja dan duduk rumah saja. Dan mungkin aku dah ada bilik sendiri sekarang. Sebab sebelum ni aku kongsi bilik dengan anak buah. Agak rimas juga sebab bilik penuh dengan barang. Anak-anak buah yang kecil-kecil pun selalu lepak dalam bilik tu, buatkan aku semakin rimas.

I'm now a feeling a little bit relax. And I can't describe how happy and grateful I am being home. It's stress free here. Being around the family is the best thing ever. I hope my heart is at ease like this when I'm in Surabaya. I don't know but, my everyday in Surabaya is almost sucks. I know it is me, who can't live well with people that have different opinion. I am the one who failed to cope with the hardest situation. I only think that the only solution of my hard time in Surabaya is distance myself from my friends from the same country, or the other word, move from the house that we rent right now. It's all my fault you know. I tried to just let go what others did that hurt my feelings, but I feel kinda betraying myself. Why couldnt I stand for myself? Why should I let myself got insulted by them?

Those good and bad effort is battling inside me. I want to be kind to everyone. I want to be the most understanding person who can face the bad thing and forgive what everyone does to me. But instead, I got hurt deeply. I know the fact that anybody who holds their anger will granted a heaven by God. That is what I'm trying to do. It's just that, I just want to express my feelings. LOL :p

Thursday, 3 December 2015

Am 1

Tertunduk-tunduk jak palak Am nahan ngantuk bila disuruh Ustaz Azmir baca Surah Al-Kahfi satu kelas 1A. Am dahlah sik berapa lancar nak baca Quran. Last nya ngaji masa nya belajar ngaji ngan Pak Karim  darjah 4 dolok. Tok dah berapa tahun dah baruk buka Quran balit.

Tok minggu pertama sidak masuk sekolah. Am dah masuk tingkatan 1. Sebuah pengembaraan baru di sekolah menengah selepas menamatkan pengembaraan jadi biak sekolah rendah. Bukan nya ajak yang ngantok. Biak lain pun hampir semua ngantuk. Ada juak nok tercungap-cungap ngejar bacaan surah Al-Kahfi Ustaz Azmir sebab nya baca laju alu. Bukan kelajuan average biak tingakatan 1 macam sidak. Kira Ustaz Azmir tok dah expert la baca Quran. (Boleh pulak expert haha). Kata Ustaz Azmir tek setiap ari Jumaat sidak kenak baca Al-Kahfi tok berjemaah.

Tang ada sorang jak biak nok dapat ekot bacaan Ustaz Azmir, Mikail. Nang alim juak rupa miak ya. Sejuk mata memandang. Tenang jak upa mukanya. Orang kuat semayang kali. Sidak masih lom kenal gilak satu sama lain sebab baruk 3 hari sidak masuk sekolah. Yang masuk kelas 1A ya pun datang dari macam-macam sekolah rendah sebelum tok.

Masa tok sidak semua yang ngekot matapelajaran Pendidikan Islam ada di Surau SMK Baru. Makin mena la mata sidak ngantok bila duduk atas lante ngan kipas yang deras menyejukkan suasana pagi.

Am dah sik tahan gik dah. Nya perlu bantuan. Dah rebah bena badannya kedepan sampe semua orang perasan nya tek tertido. Nya cepat-cepat angkat palaknya ngan mata sober nya. Adeh. Nang molah malu bena la kali tok, katanya lam ati. Biak empuan nok duduk jauh sikit dari sidak pun ternangga palak nya terguguk ke bawah. Ada la juak terdengar bunyi orang tetak tapok-tapok.

Ustaz Azmir eran sidak bising dibelakang alu noleh, tapi mulutnya sik berenti baca Al-Kahfi. Maklum, orang dah hafal surah ya. Ya nya nangga dak len suma nangga Am ngan mata sober nya. Dari sia nya faham la mun orang tengah bego ngan lucu nangga am dengan ngantok nya yang sik dapat di tahan. Ustaz Azmir sik kesah gilak hal ya kakya nangga balit Quran yang nya baca tadik.

Am tek lalu segar matanya sebab terkejut ngan dirik sendirik yang hampir rebah sebab ngantok....