Islamic calendar

Thursday 1 September 2011

Coba Lokkkkk..

Time Hamdan n Zul dalam kelas


Hamdan: Zul, ko sik study ka? Kan kaktok exam Chemist..

Zul: Pake pa? Aku tauk mun aku study pun aku memang genti fail bah.. Ko tok, kedak la sik tauk aku tok lembab..

Hamdan: [Huh???] 

Zul: Bah, apa lagik? Study la kau sinun.. Lak ko fail baruk tauk.

Hamdan: Apa la kau tok.. Kelakar macam Allah sik berik harapan jak kat kau..

Zul: [Huh??] Apa padah kau tok??

Hamdan: Yala, ko madah tek ko genti akan fail.. Kau da coba study sblom tok?

Zul: Memang la aku penah try..

Hamdan: Time ko study ya penah sik kau mintak tolong Allah supaya kau dpt ingat apa nok ko dah belajar.. Kah, ko give up trus bila exam nok dolok2 ya fail??

Zul: Wey, aku da coba dah.. Memang fail, kedak ne la mok molah..

Hamdan: Zul, Allah tengok usaha kita.. Bukan result nok kita dapat.. Mun la Allah mok tgga result kita jak, genti suma org pike cam kau.. Suma org akan pike mun cdak molah sesuatu ya genti sikkan jadi.. Allah ya Maha Mengetahui.. Nya tauk usaha kau camne.. Munnya mok suruk kau fail ka, lulus ka, ya hal Nya la.. Yang penting kita dah tunjukkan usaha kita..



Zul: Bena la?? Tapi aku mok lulus..


Hamdan: Zul, Allah ya Maha Kaya.. Ko mintak la kat Nya supaya berik ko lulus.. Allah suka hambaNya mintak pertolongan dari Nya


Zul: Ya Rabbi, mun la aku tauk benda tok dari dolok.. Nang....


Hamdan: Nang apa?


Zul: Nang aku study gila2 la cam kau

Hamdan: (^_^)



No comments:

Post a Comment