Islamic calendar

Monday 20 February 2012

Lupakan Sahaja Deh!!

Assalamualaikum :D


Aku ada sigek masalah, n aku harap yang Allah tolong kuatkan aku untuk selesaikan masalah tok.


Daripada masalah tok, aku dpt belajar sesuatu.
Aku dapat dari buku la peringatan tok


Kita tok mencintai org sbb apa?
Sbb kita suka ngan org ya la kan?
Tapi Allah redha sik dgn perasaan suka kita ya?


Actually, semua yang kita polah semua harus Allah approve (i mean Allah redha la)
And kita sepatutnya mencintai seseorang ya sbb mok dpt redha Allah
Contohnya, kita cinta saudara Islam kita yang lain sbb nabi pnh padah sik sempurna iman seseorang ya selagi nya sik cinta saudara seIslamnya seperti dirinya sendiri. So, yala maksud aku cintakan seseorang mok dpt redha Allah. (get it?)


So, mun kita sukakan seseorang ya tanpa sbb n bukan berniat pun mok dpt redha Allah + sik sepatutnya dicintai pun, camne?
Maksudnya, baik dilupakan sahaja perkara itu. Lupakan sahaja perkara itu deh :p
Itu cuma nafsuuuuuuuuuuuuuuu


And that's all for now :D

diberik oleh adik Ekin. Maksehh!!

No comments:

Post a Comment