Islamic calendar

Tuesday 7 October 2014

Aku Dah Lelah

Assalamualaikum dan selamat datang ke blog aku.

Bulan September riya aku langsung sekda tulis apa-apa sitok. Lupak lalu mok update sebab gago sambut junior baru yang sambung belajar ngan aku kat sitok. Well, it's tiring, to meet new people, too share things with everyone, to see different kind of attitudes and to be patience with it. Mashaa Allah. La hawla wala quwwata illa billah.

Susah bagi aku duhal untuk bercampur ngan manusia, tinggal sigek umah. Mun orang nangga aku for the first time, mesti orang fikir aku tok friendly. Haha, lawak. I'm an introvert. Sebenarnya aku lebih suka dok sorang-sorang. Aku sik tauk juak pahal aku maok ngerepak and nunjok perange aku kat blog tok. Sebelom tok aku ada prinsip untuk sik mok cerita pange atau perasaan aku yang sebenar macam ne. Mungkin aku dah rasa lelah gilak ngan semua tok. Lelah ngan masalah dibuat oleh aku sendirik kot. Salah kah duduk satu rumah ngan orang lain? Sabar sikit jak bah Ika. Well, that is my weakness. Masalah yang orang sik nampak bila nangga aku secara real. Aku sikpat share barang ngan orang. Im too hot tempered. Aku sik suka dengar orang kakar bising-bising lam rumah. I AM TOO TIRED! Astaghfirullah. Mun lah benda camtok, Rasulullah jadikan sebagai alasan untuk berhenti berdakwah dolok, sikkan sampe Islam kat aku. Sabar Ika. Sabar banyak-banyak. Bukan sikit. Mok masuk syurga nak? Syurga mahal bah. Jangan give up sekarang. Rugi. Ingat bah, Allah lebih besar dari masalah besar kau ya. Haha. Keep Calm and Close Your Eyes and Think About Jannah.

Tok anak buah aku. Cute sik? Ada anak buah comel pun adalah sebuah kenikmatan yang besar.

Baru-baru tok aku nang mala jak layan ceta korea. Nang gila keja. Asal ada masa genti nangga. Cun juak kenak waktu cuti banyak. Pahal ow mun nangga ceta ya, alu sampe terkenang-kenang cerita ya, suasananya, orang yang belakon lam cerita ya, kesedihan cerita ya. Sampe rasa ati tok mok pergi Korea. Macam best jak tempat cdak. Aman, tenang and design umah sidak pun sangatlah kemas n mewah. Adakah itu sebuah propaganda media bahawa di Korea itu semua rumahnya semat-semat dan indah belaka? HAHA yeah. I think so. Rasa rindu pun boleh muncul juak dengan Korea. What? Aku nang kedak ya, mun dah suka nangga ceta ya, alu sampe rindu, maka aku sik penah jumpa orang yang belakon or pegi tempat sidak belakon ya.

Bila pike balit, camya ka perasaannya bila kita tauk syurga ya camne. Mesti kita rindu mok pergi syurga walaupun kita sikpernah nangga macam ne syurga ya. Yalah sekarang tok banyak gilak tempat yang dijadikan macam syurga. Padah jak, theme park, rumah banglo, istana (macam nok dekat negeri orang puteh ya). Banyak gilak dah 'syurga' kita tangga sampe kita dah loss sense of imagination and curiosity macam ne syurga yang sebenar. Kita dah muak n terbiasa ngan semua ya sampe kita sik bersemangat gik untuk kejar syurga ya. Aku rasa lelah ngan idup. Aku mok rehat. Tapi aku sik tauk perjalanan aku sik lamak gik mok berakhir atau agik panjang. Aku lelah dah mala jak temu jalan sesat. Aku lelah digoda dunia, cerita korea, fashion, shopping, gadget, musik ya semua dunia nok molah aku lalai untuk sembah Allah, tujuan hidup aku. Tapi Allah sikkan biarkan hambaNya bersendirian. Haih, relax, coba bertahan Ika. Sik lamak idup tok. Sekpa, lak kat syurga, lebih indah dari Korea. 'Korea' yang ada sekarang kalah entam 'Korea' yang ada kat syurga lak.

Genti kitak orang sik paham apa aku padah lam tok nak? Sekpa la, yang penting aku rasa puas aku dah tulis semua tok. Semoga jadi iktibar untuk orang lain. chewaaah, poyo ada jak ayat. K bye. Take care.

No comments:

Post a Comment