Islamic calendar

Tuesday 20 December 2011

Kwu Sayang Aku Sik??

Assalamualaikum


Oh My Allah,


dah lamak dah aku sik update blog
idea belum sampai meh


today mok story sal pa owhhhh??


Ha! I know, I know.


Pasal kasih sayang.
Lately, aku ada jumpa la news pasal nok lelaki Melayu ya kawen an sorang lelaki Mat Saleh kat negara omputih cnun


Well, sebenarnya aku kesian katnya bila kenangkan nasibnya sbb nya dah jauh terpesong daripada cahaya agama suci Islam
And, xda guna pun kita mok nyumpah2 nya mcm2..
Well, mungkin kita madah nya memalukan Islam, memalukan Melayu, dah murtad or else
Tapi, kita tok bait gilak ka tek?



Point nya kat ctok is kebanyakan umat Islam skrg dah hilang kasih syg antara satu sama lain, sbb yala kita suka2 jak mok nyumpah org
Ujong2 family kita sendirik atau kita sendirk yang terkenak sumpahan ya (BOK KO TAUK!! {gaya Kak Lehot})


Coba kita fikir, mun kita nyumpah seseorang ya, ada kemungkinan ka nya jadi lebih baik?
Well, i dont think so, sbb bila kita nyumpah org ya, kita mendoakan org ya jadi lebih jaik.
Kan? Kan?


p/s peringatan lebih utk dirik aku sendirik



No comments:

Post a Comment