Islamic calendar

Monday 2 July 2012

Iboh Nangis. Burok Muka Lak

Assalamualaikum n hi utk ktk org
kepada sesiapa yang wish happy birthday, well thx so much :D


dah lamak dah aku mok tulis tok tp sik juak berkesempatan gitu


lately aku terfikir something la lepas kesedihan demi kesedihan yang berlaku disekeliling aku
aku sik suka rasa sedih, n aku sik suka tangga orang sekeliling aku sedih
then aku terfikir la yang Allah bagi nikmat kat aku lebih gik daripada nya berik masalah kat aku.


ktk org asa rasa camya sik?
kadang-kadang aku tok terlebih emo sebab masalah kecik sedangkan nikmat yang Allah berik ya sangat cukup untuk molah aku happy. Cumanya aku kurang berfikir sejenak n mensyukuri nikmat Allah ya


mun diekot aku lebih untung gik daripada orang-orang Palestine
aku cukup makan, blajar pey lulus juak SPM, ada tempat tinggal, ujong bulan pat gaji (he2) n family pun rame


tapi, orang Palestine?
kais pagi mamam pagi kais petang mamam petang, berisiko dibom Israhell, tempat tinggal sempit, ramai ahli keluarga syahid. subhanallah. bait gilak Allah kat aku.


Dalam surah Ar-Rahman ayat 13 : Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?


perghhhhhhh.... IKAAAA. WAKE UP!!!!


Waktu tok aku sekda mood mok g skolah. then aku tangga la keluar. Ada pelangi!!! Lalu rasa ada mood aku mok g skolah. Allah yang arahkan pelangi ya muncul untuk menceriakan bumi Bintulu waktu ya :D (ya bukan rumah aku, cuma pemandangan dari belakang aku. get it?)

No comments:

Post a Comment