Islamic calendar

Thursday 12 July 2012

Bulak Aih

Assalamualaikum and hi
ritok mok kongsi pa aku dapat dari kelas tadabbur Al-Quran malam ariya

Well,
pernah sik kitak orang tangga tv 3D or panggung 3D or dengar crita pasal ya
genti bila tangga skrin ya, barang dalam tv ya kedak real kan? n kita pun boleh ter-feeling ngan crita kita tangga ya sbb nya macam real bah
(macam la aku pernah tgk, aku dgr dari crita ustaz ya jak tp aku mok bagi tauk penagajarannya. mok tauk sik? mun sik mok iboh)


tp mun kita tangga tv biasa n skrin nya kecik, genti kurang feel kan?
sbb kita nampak bingkai tv ya bah n kita tauk or perasan yang cdak lam tv ya cuma berlakon. (kan2? tapi kita agik juak mok ngga)

mun panggung 3D ya seolah-olah orang yang berada dalam skrin ya real sampe kita pun rasa orang macam mok kejar kita bila orang nok berlakon lam panggung ya lari ke arah depan. (adusss, skema alu ayat aku ritok. Aku sikpat carik frasanya dalam bahasa sarawak bah! Biarkan ke-skema-an ya)


sooooo
macam ya juak HIDUP


ok, mun kita tangga skrin kcik jak grenti kurang feel tek kan.
so, mun kita tangga hidup tok seolah-seolah nya adalah hanya dalam skrin yg kcik, kita akan susah hanyut dan sentiasa tersedar tujuan hidup kita
macam crita lam tv tek, kita tauk orang ya cuma berlakon. kelak-kelak abis la cerita ya.
(dolok aku suka ngga JUVANA. adeh, kantoi)


TAPI, mun kita tangga kat panggung 3D ya, kita boleh hanyut sebab kita syok alu dengan suasana camya
(bulak la mun aku madah aku sik tringin g cya ngga crita harry potter)
sampe kita terlupak yang crita ya akan habis jak lepas 2 3 jam kita tangga.
camya juak mun manusia ya layan gilak urusan dunia, nya sik peka masa hidup nya akan berakhir.
jadi susah la nya mok prepare bila mok jumpa Allah


ok2 aku malas mok crita panjang
tauk la takrang aku sik suka crita byk2 nak?
bye
smoga apa yang aku sampaikan tek takrang faham
mun sik faham

komen jak dibah ya
mun malu sikboh ok?
he2




sik lamak gik posa :D
Selamat Menyambut Puasa to all Muslim

No comments:

Post a Comment