Islamic calendar

Thursday 22 November 2012

Kecut Usus Lam Perut Aku!

Assalamualaikum

:D
good mood today
Alhamdulillah

tadik da midsem test
test mekrang len sikit dari test kolej len
mungkin sebab insitut agama and lebih santai
dahla lecturer ya molah test mengejut
kecut perut la aku!
nasib la secara lisan and dalam satu sesi ya ada 5 orang

then, duhal tek nya banyak tanyak pengetahuan am
nya tanyak hafalan hadis mekrang
ada sik mekrang ngafal hadis
aku special ckit, sebab sekolah biasa kat msia ne da part ngafal2 hadis tok
hehe
mun dapat ngafal ya kira bonus la
in the end, he said

"bukan apa bapak (gelaran untuk orang yang lebih tua atau ada pangkat) nanyak takrang sal tok. peribadi kita tok adalah berdasarkan apa yang kita tauk"
"bah coba kitak nangga geng ktk sorang tok, nya tauk hadith tentang niat, bila nya dah tauk genti nya salu reflect niatnya bbuat sesuatu ya camne"
"n bapak pegi melawat daerah mbak ika (aok, bekareh nya ke Bintulu sebab nya tauk aku asal sia tem nya travel ke msia and Brunei minggu lepas) bapak nangga sekolah sidak n keadaan siya, sikla bapak mok menyebelah sapa-sapa, tapi kita tok (merujuk kepada org ctok) terlalu banyak ilmu tapi sik diamalkan, berbanding orang d cnun (negara asal aku) bila sidak dapat sesuatu ya sidak pegang bena2 (ekceli reflect an aku juak yang sik pegang bena ilmu yang aku ada :C)"
"takrang mesti tambah masa belajar takrang sebab waktu kuliah bapak cuma sejam lebih jak, ne cukup"

apa gik nya padah tek ow?
errmmmm

ya jak kot
(sory la sikpat mok molah dialogue lam bahasa sidak, aku ne pande. n dialog ya ditambah perisa strawberry ckit)

ermmm
satu pakej ngan nasihat nya mpun test ya
subhanallah
semoga nya banyak diberi pahala sebab coba untuk membetulkan pemikiran anak muda sekarang
apa aku mok madah gik ow
banyak
tp sik terungkap

the point is aku suka dengar motivasi dari orang-orang yang faham situasi remaja tok camne sekarang
n nya nasihat gik, kita tok mesti da pegangan kuat ngan agama, mok tauk apa pegangan agama ya kena banyak membaca, mun sik cemtok la jadinya (merujuk kpd situasi skrg) mudah terbawa arus jaik

n hopefully apa yg aku sampaikan dari bapak ya pun bguna utk takrang


No comments:

Post a Comment