Islamic calendar

Sunday 20 January 2013

Punyalah Kurang AjiNoMoto #1

Pada sigek hari, Tipah ngan Saadah pegi Mall mok beli pin tudung..

Saadah: Ko pahal Pah, muka serius cam orang menunggu keputusan juara Maharaja Lawak Mega jak?

Tipah: Ko tok agak-agak la mok molah lawak time aku sekda mood tok!

Saadah: Ok lah. Sorry keyh. So, ko apa kes sebenarnya tok? Sik bes na tangga ko camtok. Lelah aku amik ko dari rumah pake moto kapcai aku ya. Camtok ko molah muka kat aku?

Tipah: Pfffttttt. Malas na mok ceta. Tapi memandangkan ko mok gilak tauk macam Detective Conan menyelesaikan masalah tek kan, tok aku ceta pey mulut aku berbuih,

Saadah: Amboi, sik puas ati nampak!

Tipah: (What the?) Ko mok dengar sik? (Sambil memilih pin tudung bentuk basikal kurew warna pink)

Saadah: Aok la. Aku tunggu kau cerita la tok. Nunggu ko bercerita cam nunggu pembukaan majlis jak. Lamak lalu mok sampe ke intinya.

Tipah: Da gik kau ya (sambil kobek Saadah depan cashier di kaunter sebab mok bayar pin ya tek). Ok, camtok. Aku da sorang classmate ya. Nya ok jak sebenarnya. Muka boleh la tahan cam cdak retis lam tv ya. Tapi pange, punyalah kurang AjiNoMoto.

Saadah: Pempuan ka laki? Pa dipolahnya pey molah ko sebel tok?

Tipah: Jap jap, juh gi Sugarbun lok. Sampe sia lak aku cerita ngan kau gik.

Saadah: T.T (apalah biak tok, dah excited mok dengar alu ngembak gi Sugarbun indah)

Bersambung...

No comments:

Post a Comment