Islamic calendar

Monday 4 February 2013

Punyalah Kurang AjiNoMoto #4 Last

Saadah: Lekak ya?

Tipah: Aku sik tauk la mok molah pa..

Saadah: Eleh, kau tok. Muka gaok, tapi dalam hati ada taman. Wahahaha

Tipah: Wey, lak aku mukak silat Cempaka Puteh Langkah Sumbang baruk tauk.

Saadah: Okey Okey. Sory pok. Sebelum gigi depan aku ilang entam silat ko ya, tok aku nak madah sikit ngan kau.

Tipah: Apa?

Saadah: Walaupun aku tok bukan la ustazah bertauliah dari Masjid Asyakirin, walaupun aku sik masok Ustazah Pilihan, walaupun aku bukan pendakwah retis cam Heliza Helmi, walaupun...

Tipah: Walaupun kau bukan makcik sebelah umah aku! Cakapla cepat! Walaupun.. Walaupun..

Saadah: Let me finished! Walaupun aku kawan kau yang selalu molah salah ngan kau. Harap ko mok dengar  la nasihat dari aku. Kita tok eyh, sik boleh mok harapkan orang lain akan buat bait ngan kita walaupun kita udah bait gilak ngan orang ya. Tapi...

Tipah: Apa tapi tapi?

Saadah: Kita boleh harapkan Allah balas kebaikan kita dengan lebih baik gik. Kita tok manusia bah. Semua molah salah. And mun kita rasa benda ya sik betol, boleh kita tegur. Tapi boh main langgar terus. Pelan-pelan la tegur orang. Mungkinnya sik tauk ya silap nya. Yala dalam kita bertolak ansur ngan orang, kita jangan abaikan hak kita. Kita mesti berani menyatakan hak kita. Ya baruk nunjuk kita tok takut ngan Allah atau takut ngan manusia. Walaupun aku salu tewas takut an manusia. hehehe. Tapi at least kita improve kan?

Tipah: Owh (sambil mengangguk-angguk macam dengar Ceramah Perdana Hal Ehwal Islam jak)

Saadah: Skema ko tok aih! Baruk dengar nasihat sikit, udah angguk-angguk cemya. Anyway, trima kaseh kerana telah sudi mendengarkannya.

Tipah: Saadah, aku mok madah something tok. Tadik ko da madah nak mun mok tegur orang ya pelan-pelan. Tok aku madah pelan-pelan tok (dengan nada yang pelan-pelan)

Saadah: Mmm (sambil minum aek colanya)

Tipah: Aku mok madah yang kau dah selalu terlebih pake kredit aku mun mok sms orang (meransak Saadah dengar ya)

Saadah: Oh yaka? Err..

-TAMMAT-


No comments:

Post a Comment