Islamic calendar

Sunday 1 June 2014

Bila External Hard Disk rosak

السلام عليكم

External hard disk aku riya rosak. Sedih la sikit. Sebab banyak kenangan dalam ya. Gambar waktu sekolah dolok, video dari Youtube yang aku download, gamba-gamba nok aku amik, pasya di edit nang semua dah ilang lah.

Dolok start puasa tahun 2013, aku suka alu download video lecture Ust Nouman Ali Khan. Aku suka dengar ceramah nya sebab nya bagi ceramah sik skema bah. Bagi aku, bila dengar ceramah nya nak, macam kita dengar orang puteh klaka dalam tv ya, tapi klaka tentang Islam. Nang cool. And sebabnya lah aku jadi orang yang lebih baik kinek. Macam sik cayak jak, ceramah kat Youtube pun boleh berik hidayah ngan orang. Tergantung apa yang kita tangga di Youtube ya la.

Nang banyak lah videonya aku ada. Recording yang nya molah untuk tafsir Quran pun aku ada download kat sitok.

Sik tauk lah ow, ilham apa nok nyuruh aku copy kan semua folder lecturenya ke laptop aku. Then bila external hard disk aku tek rosak, foldernya jak la sempat aku selamatkan. Alhamdulillah. Bagi aku folder ceramahnya la paling berharga kat dalam external aku ya. Bila nok lain ilang, aku sik sedih gilak. Nampak la ada hikmah Allah mok berik bila external aku rosak. Mungkin banyak gilak lagu, gamba atau video nok sik bermanfaat untuk aku, kat dalam external aku ya. 

So ya jak la mok cerita tek. So mun takrang, ada sik mengalami masalah yang sama?

Ust Nouman Ali Khan (took this photo from his Facebook Page)


No comments:

Post a Comment