Islamic calendar

Tuesday 21 July 2015

Setahun Gik

Tadik mak embak shopping meli barang pake balit Surabaya. Macam biasa, favourite place dekat mall. Tapi kali tok tek macam sebak sikit. Sik macam dolok-dolok. Apa yang aku maok kebanyakannya mak aku dapat beli, tapi kinek mak suh beli yang penting ajak.

Sebak rasa sebab aku rasa susahkan mak ajak. Bila nya dah hadkan perbelanjaan, it means that she had not enough money to buy what I want like she always do. Sedangkan belanja untuk aku gik terhad, apa gik untuk ny sendiri. Mesti banyak barang nya sikpat beli untuk dirik nya sebab nak tanggung belanja aku. Sebak abis. 

Mak aku dah tua juak bah. Boleh jadi pangkat nenek dah. Sepatutnya umur 60 an dh sik perlu kerja gik, goyang kaki jak di rumah. Yalah molah aku rasa sik mok sambung belajar dolok pastok sebab rasa sik sampe hati nangga mak bapak bekerja semata-mata mok tanggung kuliah aku. Makin sebak rasa mok tinggalkan Bintulu.. 

Setahun gik. You are stronger than you are..


No comments:

Post a Comment