Islamic calendar

Monday 5 March 2012

Jangan Mok Carik Pasal! he2 *peace*

Assalamualaikum


bok first time kot aku polah post akhir2 malam macam tok
Well' cam biasa, mun aku molah post genti ada something yg aku mok padah nak? (wpun ktk org rasa sik pnting, tapi bagi yes sgt penting :p)


Allah salu la brik ujian kat kita kan?
Kitak org rasa sebab apaNya brik ujian ya??
Sebab Nya syg kita :D


 (Say what?? Sebab Nya sayang kita????)


Aok lerrrr, mun kita senang selalu sik kita ingat katNya??
Tem susah jak kan, kita salu ingat katnya???
(iboh mok bulak, kita manusia biasa jak :p)
So, Nya syg kita, Nya brik la kita problem (yg kita rasa paling berat in de wel) supaya kita rasa lebih dekat katNya
Jadi, asal jak ada problem maksudnya kita perlu refer Allah first, ok? Lepas refer Allah, baruk la refer manusia (sebab manusia xda kuasa apa pun, juz dpt tolong selesaikan ckit2 jak dgn izin Allah)


Tapi, kita sekarang tok, selalu dpt problem hasil dosa kita kedirik.
Contohnya cam bergerek
The problem is, gerek kita mok break an kita, and kita rasa that's a BIG problem
masalahnya, dah terang2 Allah suruh kita jauhi zina (termasuk jauhi couple)
so, camne la kita mok mintak tolong Allah???
Ceciter??



p/s kesian la kat org yang carik masalah hasil buatan dosa kdirik


Anak buah aku yang ke-12 he (dah jadi mak usu dah aku tok, kau ada??)



No comments:

Post a Comment